sobota, 15 stycznia 2011

Kino w parku

 Urzekła mnie magia amerykańskich samochodowych kin i zainspirowała do stworzenia koncepcji kina w parku. Już w wcześniejszych postach poruszałem wątek parków we Wrocławiu. I moim kolejnym pomysłem na rewitalizacje parków jest właśnie kino.

  

Mój pomysł zakłada wybudowanie trybuny i postawienie ekranu. Głośniki i projektor mogą zostać zainstalowane na stałe lub będą instalowane przed każdym pokazem. Wrocław startując w wyborach Europejskiej Stolicy Kultury ogłaszał się hasłem "Przestrzenie dla piękna" a w końcu film to też sztuka. Kino może posłużyć do wyświetlania różnego rodzaju filmów. Może posłużyć również kibicom do oglądania meczów. 


   Takie kino ma być bezpłatne i służyć mieszkańcom do rożnych celów. Mój pomysł zakłada stworzenie paru tego typu kin, które będą nadawały ten sam repertuar.

   Innym moim pomysłem jest to żeby takie kina wyświetlały wcześniej sfilmowane przedstawienia teatralne, operowe, które będą później odtwarzane na wolnym powietrzu. Ma to przybliżyć opere i teatr mniej zamożnym mieszkańcom i zachęcać do osobistego odwiedzenia opery i teatru.

  Po za filami, meczami, operą i teatrem kina mogą posłużyć do oglądania relacji z wystaw w muzeach i także zachęcić ich do zwiedzania osobiście. Oczywiście takie kino sprzyja poznawaniu nowych ludzi i zawiązywaniu więzi społecznych. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz